poranek

4 Proste sposoby na dobre rozpoczęcia dnia

Dobrze rozpoczęty dzień od najwcześniejszych godzin rannych? Możliwe, że pomyślisz- niemożliwe! Podczas porannej gonitwy myśli i reszty domowników, bardzo łatwo jest zapomnieć o tym, jak ważny i kojący zmysły jest kwadrans skupienia…tylko na sobie. Nie wierzysz? Przekonaj się na własnej skórze.

Filozofia slow

O teoriach „slow” rozmawia się ostatnio coraz częściej. Nawet w kontekstach nie bardzo pochlebnych. Nie musisz jednak od razu wprowadzać w swoje życie drastycznych rewolucji, możesz spróbować niewielkimi krokami. Nie każdy może sobie pozwolić na życie „slow”? A „slow kwadrans” już wchodzi w rachubę?

  1. Pospaceruj po rosie….bez pantofli

Podobno po pewnym czasie, praktyka ta staje się coraz bardziej przyjemna. Wstajesz rano z łóżka i wychodzisz do ogrodu. Nieważne, czy wczesna wiosna, czy późne lato- ty hartujesz organizm i przez te kilka minut możesz spróbować skupić się tylko na wrażeniach zmysłowych (i zaoszczędzić na kremie do stóp- rosa podobno dobrze działa na zrogowaciały naskórek). Oddychaj świadomie i nie myśl o dzwoniącym właśnie telefonie. To jest właśnie kilka twoich własnych porannych minut- dla ciała i dla ducha.

  1. Porozciągaj swoje ciało

Uf, zimno! Ale zaraz się rozgrzejesz. Głęboki wdech i do roboty. W zależności od tego, co lubisz bardziej ćwiczyć, spróbuj wykonać choćby kilkanaście powtórzeń. Joga- proszę bardzo, powitanie słońca świetnie pobudzi krążenie. Wolisz biegać- porozciągaj nogi i wykonaj ćwiczenie na wzmocnienie pleców. Twoje ciało niebawem ci podziękuje.

  1. Stań przed lustrem i szeroko się uśmiechnij

I nie zapomnij powiedzieć sobie kilku komplementów. Powinno naładować twoje akumulatory na najbliższe kilka godzin, pod warunkiem tylko, że sam/sama w to uwierzysz. No ale przecież w lustrze bardzo wyraźnie widać twoje atuty, nie ma przy nim miejsca na białe kłamstewka. Ładnie ułożyła ci się dziś grzywka- nie zapomnij tego docenić. Przecież nie codziennie jest dla ciebie tak łaskawa.

  1. Wypij przed śniadaniem 2 szklanki wody z cytrynką

Nie, nie poleca się tego osobom wyłącznie na diecie odchudzającej, i tak, te niepozorne dwie szklaneczki mają pozytywny wpływ również na metabolizm osób zdrowych. Przyspieszą metabolizm, oczyszczą organizm z toksyn, wzmocnią odporność i podziałają lepiej niż poranna kawa. Zdrowo pobudzą i uzupełnią płyny po nocnym odwodnieniu. Czy potrzebujesz więcej argumentów?

 

Edyta Mencnarowska